«

»

Říj 10

Výsledky ankety o prodloužení tramvajové linky č. 12 blíže k Zámeckému parku

Anketa mezi občany městské části

Přejete si prodloužení tramvajové linky č. 12 z ulice Purkyňovy na pole za Zámeckým parkem?
ANO, souhlasím s plnohodnotnou dvojkolejnou smyčkou. – 521 hlasů
ANO, souhlasím s jednou kolejí, po které pojede tramvaj tam i zpět.  – 130 hlasů
NE, nesouhlasím s prodloužením tramvajové linky za Zámecký park. – 703 hlasů
NEMÁM na věc názor. – 24 hlasů
neplatné  lístky (nevyplněné nebo varianty v rozporu) – 4 

CELKEM VHOZENÝCH HLASOVACÍCH LÍSTKŮ – 1382

12

O autorovi

Milan Satrapa

14 komentáře

Skip to comment form

  1. Jan

    To by mne zajímalo kdo hlasoval proti tramvaji zdali mají trvalé bydliště v Medlankach. Tramvaj má smysl pro všechny pouze ne oro ty co mají kolwm domy….

  2. Pavel Soldán

    Možná by bylo dobré doplnit také celkový počet možných voličů v Medlánkách – což je dle ČSÚ 4.026. To znamená, že se ankety zúčastnilo něco přes 34% voličů. Nesouhlasných stanovisek bylo z celkového počtu tedy 17,46% (a to ještě musíme věřit, že nešel někdo hlasovat vícekrát a skutečně dotyčný volič bydlí v Medlánkách). Z toho mi plyne, že taková anketa o veřejném mínění nic moc neříká.
    Počet aktivních příznivců je jen o 52 větší než těch odpůrců a tak doufám, že naši voleni zástupci nebudou brát anketu příliš vážně a zvítězí zdravý rozum udržitelného rozvoje Medlánek nad nesmyslnou variantou „zakonzervování se“, která se naopak projeví daleko vyšší mírou automobilismu, a čím dál více ucpanými ulicemi, tak jak jsme toho teď svědky. Co myslíte, je náhoda, že při posledních komunálních volbách 10-11.10.2014 získalo jedno zelené medlánecké sdružení 17,33% hlasů?:)

    1. Ondrušová

      Já jsem například proti smyčce- bydlím zde celý život a přírodní charakter okolí Medlánek se změnil díky novému sídlišti-které nemělo takto původně vypadat- dle mého názoru k horšímu. Pochybuji o tom, že někdo např. z tohoto sídliště, bude chodit pěšky o 15-20 min. ráno dřív, zejména při špatném počasí, na smyčku, pokud disponuje autem. Navíc v minulosti probíhaly (podle tehdejšího Zpravodaje) mezi obyvateli Kouzelných M. neshody kolem průjezdu autobusu sídlištěm.Takže autobus jedoucí přímo ke stávající vybudované konečné dvanáctky ne, ale další smyčku ano?
      Když uvádíte počet voličů-předpokládáte, že lidé, kteří se do ankety nezapojili, by byli pro smyčku?Myslím, že počet nesouhlasících by se měl porovnávat s počtem těch, kteří se vyjádřili a mají tedy názor a ne k celkovému počtu voličů. Každý měl možnost říct svůj názor a těžko říct, proč tolik lidí tuto možnost zahodilo.
      Pokud jde o ty aktivní příznivce, tak DPMB a Magistrát odmítají variantu jednokolejky, v úvahu tak přichází pouze smyčka. Takže lidé volící jednokolejku by se nakonec mohli klidně přiklonit k variantě „ne“.
      Navíc by se zničil i zámecký park, kterým se tak rádi chlubíme. Takže „zakonzervování se“ někdy nemusí být ta nejhorší varianta.
      Obecně si myslím, že konání anket má smysl. Třeba to lidi postupně naučí být aktivnější a víc se zajímat o dění ve své obci a státě.

  3. Petr

    Tak třeba já jsem hlasoval proti, sdružení Zelené Medlánky rozhodně nevolím a ano, mám trvalý pobyt v Medlánkách. A důvod? Pro mě je mnohem důležitější zachování současné podoby zámeckého parku než smyčka 12. Jsem totiž zcela přesvědčen o tom, že v případě posunu smyčku až k parku dojde k nenávratným stavebním zásahům do parku a to rozhodně nechci. Jak je pro mě park důležitý, tak jistě svědčí i to, že auto nemám a jezdím MHD. Spíš by mě zajímalo, kolik lidí hlasovalo pro smyčku, má auto, nemá roční šalinkartu a MHD jezdí výjimečně.

    1. Helena

      Chtěla jsem to napsat nějak podobně. Jsem ze starých Medlánek, tudíž k autobusu nebo ke smyčce dvanáctky bych to měla asi stejně daleko. Nicméně si moc vážím klidného a přírodního okolí Medlánek a nepřeji si, aby se toto zákoutí změnilo kvůli většímu provozu (odpadky, bezdomovci, vandalové…). Je tedy jasné, že jsem hlasovala PROTI smyčce u parku.

  4. Kateřina

    Dobrý den, přidávám se k těm, kteří hlasovali proti. Bydlím na novém sídlišti a vzdálenost za park bude jen o něco menší než vzdálenost na točnu do Řečkovic. Zásahy do okolí Medlánek mi v tomto srovnání přijdou zbytečné a škodlivé. Také si neumím představit, že by park nedoznal žádných negativních změn.
    Vyšší obsloužení Medlánek autobusem by udělalo větší službu.

  5. Medlan

    Vážení,
    jenže nějak tu nezaznělo to nejpodstatnější- „šalinovou“ linkou k parku bychom po skoro 20ti létech získali zpět PŘÍMÉ NEPŘESTUPOVÉ SPOJENÍ S CENTREM!
    Závěrem bych tedy zastupitelstvo prosil, aby tato problematická záležitost přestupu u Semilassa (běhání mezi odjíždějící „6“ a „1“) byla konečně řešena při jejich požadavcích na město tlakem na společnou zastávku obou těchto tramvají u Semilassa na stejném ostrůvku!
    Medlan

    1. Tomáš V.

      myšlenka přímého spojení je sice pěkná, ale myslím že je vysoce pravděpodobné, jak už někde někdo psal, že by to stejně nemohlo jezdit moc často a moc lidí tam asi pěšky nepůjde. A zcela souhlasím s tím, že nechci měnit podobu parku ani medlánek, stěhoval jsem se na kraj města právě kvůli bydlení v klidné části a tím zásahem bychom zase o kus toho klidu podle mě přišli…. a natáhli si sem nějaké existence do parku …

  6. Radek Smažinka

    Se smyčkou jsem souhlasil, předpokládám, že by byla z Kouzelných Medlánek plnohodnotně spojena linkou 65,aby nešlo o další pochodová cvičení i na tuto zastávku. Byl bych ale rád, kdyby se řešila aktuální dopravní situace MHD. Smyčka je dle mne věcí budoucnosti, až se v dané lokalitě bude opravdu stavět. Myslím, že Ti lidé by pak k MHD
    měli mít hlavně blízko.
    Než se tak stane, bylo by naprosto dostačující, aby 65-ka jezdící směrem k Technologickému parku jezdila plnohodnotně i později večer a v sobotu a neděli !!! Auty se z Kouzelných Medlánek pak jezdí více než by se muselo. Děti a senioři si pak museli zvyknout na chůzi více než je ve městě obvyklé. Zadní část Kouzelných Medlánek je opravdu ve všední den po 19.00 a o víkendu velmi vzdálena od nejbližší zastávky (i mimo normu na poč.obyvatel) !
    Jsem tedy překvapený z toho, že je snaha zastupitelstva řešit zavedení hlučnější tramvaje do Medlánek za park, když levnější prodloužení obslužnosti 65-ky malým nehlučným ekologickým autobusem a tím lepší i spojení s Řečkovickým nádražím, s tramvají číslo 1 a 12 Rada MČ Medlánky na své 10.schůzi 27.4.2015 jednoznačně zamítla.
    Viz proklik na zápis :
    http://medlanky.cz/download/rada/2015_usnesen%C3%AD/R7%2010_2015_usnesen%C3%AD_web.pdf

  7. Marek F.

    Jsem rad, ze nas nejvice hlasovalo proti. Take jsem tak hlasoval. Bydlim v Medlakach kvuli prirode, abych mel klid, abych mohl s detmi ven. Ne proto, abych mel tramvajovou zastavku pod nosem.

  8. Hana

    Volila jsem ne. Nechci, aby se stavělo, rozšiřovalo, modernizovalo. Chci klidné Medlánky. Chci, aby i moji vnuci měli kam chodit na procházky do přírody. Skoro celý život bydlím v Medlánkách. Nebuďme lenošní. Přece mi nemusí dopravní prostředek zajíždět až do kuchyně.

  9. Kristýna

    V Medlánkách žiji celý svůj život, rozhodně mi smyčka nechybí, jen by mi pak chyběl park v podobě, jak jej známe teď, která by se jistě změnila. Vždyť to je ta výhoda Medlánek – každý sem chce za klidem! Letiště nám zatím chrání syslové, pojďme si park ochránit sami! Spojení s městem máme velice dobré a to i o víkendu. Kdo nestíhá, tak si přivstane, kdo nedojde tak si třeba zavolá službu od brněnské MHD, která jej odveze. vždy se najde řešení, jak se na MHD dostat a zpovykanost jako „spojení do centra bez přestupů“ přece není takový benefit jako zachování plochy za parkem, kde je volný výběh pro psy, děti tam sbírají kaštany a rostou tam žampiony (fakt)! Miluju přebíhání mezi 1 a 6 na Semilasse! mezi 61/71 a 1 na konečné v Řečkovicích!! je to takový lifestyle už!

  10. Franta

    Kdyz tu ctu nazory tech co hlasovali proti nemuzu se zbavit dojmu, ze nepremysli do budoucna. Ano, charakter Medlánek se změnil díky novému sídlišti k horšímu. Ale tak se to sidliste nemelo stavet a mohli se Medlanky zakonzervovat! I tak nebyla dopravni obsluznost idealni, ale ted kdyz se pocet obyvatl zdvojnasobil je treba resit dopravni situaci s ohledem na budoucnost.

    Vsechny autobusove linky jezdi po jedne jedine ulici (Kytnerova-Hudcova), ktera bude do budoucna neprujezdna. K cemu bude linka 65 na konecnou 12, kdyz bude stat v kolone na Hudcove stejne jako vsechny spoje z Medlanek?

    A uvedomte si, ze pokud se tramvaj nepritahne do Medlanek ted, tak pak uz nebude kudy ji vest! At se Vam to libi nebo ne, prostor mezi Medlankami a Kr. poli bude zastaven.

    Ano me se take vic libili Medlanky bez noveho sidliste plneho tech co se “ stěhovali na kraj města právě kvůli bydlení v klidné části“ a tim znicili klidnou cast 😉 i bez zastaveni poli mezi Medlankami a Kr. poli. Ale realita je proste jina a jednou se bude neunosna dopravni situace muset resit a ono nebude kudy tu tramvaj privest… takze Medlanky maji sice vozovnu, ale nemaji salinu…

    1. Tomáš V.

      opravdu si myslíte že vám na šalinu vám budou chodit lidi co to mají ze sídliště blíž na bus nebo na 1čku ?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *