«

»

Čvn 28

Změna trasy autobusu č. 65

Od zítřejšího dne dochází s přechodem na prázdninový jízdní řád ke změně trasování autobusové linky č. 65. O této předběžné informaci jste se mohli dozvědět z předchozího zpravodaje s tím, že Vás budeme informovat o dalších podrobnostech, jakmile je od dopravního podniku obdržíme. I nás ovšem nemile překvapilo, že jsme oficiálně žádné informace od dopravního podniku nedostali, nemohli jsme tak za MČ změnu trasy připomínkovat a tuto možnost jste nedostali ani Vy, kterých se tato změna týká. Tuto skutečnost jsme se dozvěděli až po instalaci značek v místě budoucí zastávky a od té doby řešíme s dopravním podnikem podrobnosti, o kterých bychom Vás mohli informovat.

Dopravní podnik toto pochybení vnímá a je připraven sbírat Vaše podněty ke změně trasy a v případě většího nesouhlasu tuto otázku znovu otevřít a případně přehodnotit. Se změnou trasy souvisí také vznik nové zastávky na ul. V Újezdech před křižovatkou s ulicí Nadační (včetně zrušení několika parkovacích míst), přičemž právě toto umístění nové zastávky vzbuzuje zřejmě nejvíce rozpaků a nesouhlasných vyjádření.

Chápu, že starší obyvatelé z ulic Renčova, Večeřova nebo Kremlíčkova, uvítají přiblížení zastávky autobusu. Pro starší obyvatele např. z ulice Hrázka se ale autobusová zastávka ve směru z města oddaluje a při chůzi z nové zastávky V Újezdech na ul. Hrázka budou muset překonávat rozhodně větší převýšení, než obyvatelé Řečkovic z konečné tramvaje do okolí ulice Renčova. Dokonce ani v samotných Řečkovicích není tato změna vítána jednoznačně a se závlekem autobusu do ulice Renčovy souvisí mnoho komplikací, které i mnozí tamní obyvatelé nevnímají pozitivně. Problém je, že s průjezdem autobusu nikdo při projektování sídlišť v Medlánkách ani Řečkovicích původně nepočítal, nejsou připravené zastávky a není dostatečný odstup domů od autobusů, nejsou připravené komunikace a jejich tvarování zejména v zatáčkách. Vše se následně řeší provizorně a ani lidé z přilehlých bytů nepočítali při jejich koupi s tím, že budou mít např. pod balkonem zastávku.

Pokud chcete nové trasování autobusu ovlivnit, doporučuji kontaktovat přímo mailem Dopravní podnik města Brna, který přislíbil zkušenosti s novou trasou autobusu dále vyhodnocovat.

Michal Marek, starosta MČ

 

Vyjádření DPMB:

Od termínu změny prázdninových jízdních řádů (sobota 29. června 2019) dochází ke změně trasy minibusové linky 65 v úseku mezi zastávkami Nadační – Olšanského, a to obousměrně ulicemi V Újezdech – Nadační – Duhová – Renčova. V Medlánkách se na ulici V Újezdech před křižovatkou s ulicí Nadační ve směru do Řečkovic zřizuje nová párová zastávka Nadační. Změna trasy linky byla vyvolána požadavkem městské části Brno-Řečkovice a Mokrá Hora pro zlepšení obsluhy ulice Renčovy, kde se rovněž zřizuje nová zastávka. Jízdní řád linky 65 však zůstává v zásadě beze změny (interval, rozsah provozu) a jedná se primárně o úpravu trasy linky. Pozitivním efektem této změny je výrazný pokles zátěže autobusovou dopravou v ulici V Újezdech, kde se sníží počet projíždějících autobusů na polovinu, změnou tzv. závleku na standardní průjezdní systém linky. Ulice K Babě pak bude ušetřena zcela, autobusy zde již nepojedou. Z pohledu nasazovaných vozidel bude zachován režim minibusů, po dobu prázdnin bez výhrad, ve školním roce pak budou v době exponované ranní školní špičky na vybraných spojích opět nasazeny standardní autobusy.

 

Ing. Jan Seitl, provozní ředitel DPMB

O autorovi

JUDr. Michal Marek

JUDr. Michal Marek

Starosta MČ Brno-Medlánky

17 komentářů

Skip to comment form

  1. Mark

    Rozhodně je to podpásovka od dopravního podniku. Chápu přání některých obyvatelů Řečkovic na lepší dopravní spoj, ale když to má dopad na sousední Medlánky a autobusová zastávka je tam vymyšlena bez konzultace s občany a městskou části, je to naprosto nepřijatelné. Navíc skoro „neviditelným“ způsobem se přes noc objevily cedule, které oznamovaly, že za 7 dní zde bude zastávka a hotovo!! Už jsem psal stížnost panu Seitlovi, ale lhůta na vyjádření je bohužel 30 dní.
    Vážení spoluobčané, pokud vám není situace lhostejná, prosím, o podobnou aktivitu a doufejme, že pod tímto tlakem DPMB změní své rozhodnutí. Mezitím se můžeme těšit na autobusy pod balkony od 7:29 hod. o víkendech a od 5:29 ve všední den.

  2. Lenka

    Dobry den, uplne to s tematem nesouvisi, ale nikde jsem informace nenasla.Mohla bych poprosit o nejake podrobnosti k budovani chodniku z ulice Hrazka pres Dillingerovu ulici?O kolik bude mene parkovacich mist a jak dlouho bude stavba trvat? Dekuji

    1. JUDr. Michal Marek
      JUDr. Michal Marek

      Dobrý den, chodník mezi Hrázkou a Dillingerovou by měl být dokončený do konce prázdnin. Zaniknou tuším tři parkovací místa.

      1. Lenka

        Dobry den,
        chodnik bohuzel stale neni dokonceny. Tusite, kdy tomu tak bude? Pripadne jaky bude konecny stav? Zadavatelem stavby je MC Medlanky? Dekuji za odpoved

        1. JUDr. Michal Marek
          JUDr. Michal Marek

          Dobrý den, stavba už hodně pokročila, ale zdržely je nové požadavky vzešlé z kontrolních prohlídek. Hotovo bude do konce září vč. osvětlení, chodník samotný by měl být hotový dřív. Zadavatelem této stavby je přímo naše městská část. Konečná podoba chodníku je už v terénu patrná. V případě zájmu o detailní informace se prosím zastavte na radnici u kolegy Matějky. Přeji hezký den.

  3. RiC

    Tak to je klasika 🙂 Ano, podporuji větší využívání městské hromadné dopravy na úkor individuální, ale ať se to děje u sousedů a ne pod mým oknem. Bydlím přímo nad zastávkou Nadační a žádná tragédie to není. Bydlíme ve městě, ne na dědině. Ale jinak souhlasím s tím, že od DPMB je to podpásovka. Nechci to vidět v zimě, až lehce namrzne – to 12° stoupání autobusáci prostě nedají! A velký autobusy mají, nebo budou mít velký problém prokličkovat mezi zaparkovanými auty nahoře na Renčové, pokud to Řečkovičáci neupraví dopravním značením = zákazem stání.

  4. Rom

    Prázdniny asi už podle DPMB skončily, protože dnes navečer již jezdí po Nadační standardní velké autobusy (a úplně prázdné).

  5. Rostislav Lesniak

    Bydlím v ulici Azurová/Duhová, autobusy nám valí kolem baráku občas rozhodně víc jak 50, (sklon silnice je celkem velký), autobusy hučí dolů tak nahoru. Nás, kteří bydlíme souběžně s ulicí se nikdo na nic neptal :-(, nevím o žádné anketě… Je to podpásovka i pro nás obyvatele Řečkovic. Místo aby se řešila úprava rychlosti v ulici Duhová a Renčova, tak tohle :-(.

  6. Jana

    Já i moje děti jsme s novým uspořádáním trasy autobusů velmi spokojení,bydlíme na rozhraní Medlánek a Řečkovic a dopravní situaci nám to ulehčuje.

  7. Alena

    Také bydlím na rozhraní Medlánek a Řečkovic a s novým spojem nejsem spokojená. Děti musí půl kopce letět dolů na autobus co jede do Řečkovic – nová zastávka v Újezdech.Navíc tady zrušit 3 parkovací místa je teda hodně – v září až se všichni vrátí z dovolených to bude znát.
    Budu ráda, když to bude jezdit jako dřív.

  8. Jarda

    Bydlíme v ulici K Babě/Nadační a se změnou jsme spokojeni.

  9. Pepa

    Bydlím na ulici Renčova a dopravní situace je tu na to že jsem na okraji města příšerná od 15.00 do cca 20.00 projedou ulicí minimal ně 60 až 80 aut za hodinu ,je to příšerné a k tomu ty autobusy ,to je blb co to vymyslel ,přál bych mu tady bydlet,a ještě by sem mohli aspoň 2 až 3 linky přidat ať to stojí za to.

    1. Věra

      Také bydlím na ulici Renčova a souhlasím s tím, že situace je tu skutečně příšerná, ale nedomnívám se, že je to díky 4 minibusům projíždějících za hodinu – důvody vidím zcela jinde – je to hlavně naše pohodlnost, životní styl a v neposlední řadě druhým rokem neprůjezdnost Hudcovy ulice v Medlánkách.
      V souvislosti se zavedením linky přes Renčovu se setkávám většinou s kladnými názory, ty záporné jsou v malé míře a hlavně zatím jsou jen od těch, kteří bez auta „nejsou schopni udělat krok“.
      Domnívám se, že každý z okolí, kdo nechá auto doma a jede „městskou“ je v tomto směru pro obyvatele Renčovy, Řečkovic, Brna přínosem.

  10. Zdenek

    „Tajemství šťastného života spočívá v tom, s jakou elegancí dokážeme přijmout změnu.“ Edgar Allan Poe

    Asi zklamu zaryté zastánce zavedených pořádků, ale já změnu vítám. Přiznám se, že moc nerozumím, proti čemu se zdvíhá vlna odporu. Proti poloviční hlukové a zplodinové zátěže z projíždějících mini/autobusů (v souhrnu ale podstatně nižší než z projíždějících většinou jednou osobou obsazených maxi/osobních automobilů) zejména v oblasti sportovišť a hřišť? Ale to je přece dostatečným argumentem pro podporu této změny. A to už vůbec nehovořím o „originalitě“ původních zastávek „V Újezdech“ a „Nadační“, kdy všechny tyto zastávky byly identické pro oba směry jízdy a navíc zastávka „V Újezdech“ byla obsloužena v jednom směru jízdy dvakrát. Téměř až komické scénky, kdy v potu tváře doběhnutý autobus nebyl „tím pravým“ byly velmi časté.

    Na druhé straně chápu roztrpčení ze špatné informovanosti, tedy z komunikace mezi DPMB a Medlánkami, ale hlavně mezi Řečkovicemi a Medlánkami (boxerským výrazem „podpásovka“ bych to nenazýval). Současné umístění nové zastávky „Nadační“ se mi jeví jako nevhodné, její umístění na ulici „K Babě v blízkosti ulice „Nadační“ by bylo přijatelnější.

    Osobně upřednostňuji městskou hromadnou dopravu a zřízení jedné nové zastávky spojené s případnou ztrátou tří parkovacích míst (což by možná ani nebylo nutné) nevidím jako problém, ve srovnání s totální neprůjezdností Brna, rezidentním parkováním a dalšími omezeními ztrpčujícími nám běžný život.

  11. Katka

    Taky se přidám.Jsem z ulice Renčova až zvrchu a jsem šťastná,že tu zavedli 65. Jelikož neřídím, proč bych měla zatěžovat přecpané Brno dalším autem, stačí jedno na rodinu. Stejně není kde parkovat. Přála bych Vám to běhat každý den s běžným nákupem pro 4 členku rodinu. To samé děti musí do školy až na Horácké s těžkýmy baťohy.Dcera to chodí 1/2 hodiny.Má úplně zatuhlá záda.Prosím proto o méně té sobeckosti.

  12. Lenka

    Dobry den, chtela bych se zeptat, jak slozite, pripadne drahe by bylo zajistit v urcitych casech obsluhu linky 65 standardnim kratkym autobusem, misto minibusu? Napriklad mezi 7 a 8 hodinou rano se jiz dlouhodobe prilis neda mluvit o kulture cestovani a verim, ze to muze take odradit lidi od pouzivani MHD, pokud se do ni zkratka nevejdou. Verim, ze je mozne ziskat nejaky dokument o vytizenosti jednotlivych spoju a s tim pracovat. Naopak vikendovy provoz prazdnych autobusu kazdych 20 minut povazuji za zbytecne nadhodnoceny. Dekuji za vyjadreni.

    1. JUDr. Michal Marek
      JUDr. Michal Marek

      Dobrý den, paní Lenko. Co se týče provozu mezi 7. a 8. hodinou ráno, tak jsou tam autobusy opravdu nacpané, V minulosti už byl posílen spoj a měl by ráno jezdit v určitých časech velký autobus. Mám za to, že byl i přidán jeden spoj navíc. Vše jsme řešili přímo s DPMB, který autobusy nasazuje a na který je potřeba se v těchto věcech obracet. Jak složité či drahé by to bylo tedy nevím. Když jsem to řešil s panem ředitelem Seitlem, tak mi vysvětloval, že problém je spíše organizační z hlediska nasazování autobusů, řidičů atd. Vůle na straně DP nechyběla, ale ty argumenty se mi zdály logické. Pokud jde o vytíženost jednotlivých spojů, tu DP pravidelně vyhodnocuje a má tyto dokumenty rovněž k dispozici. Určitě DP nemá zájem utrácet peníze za zbytečné spoje. Ale tohle je opravdu třeba řešit přímo dotazem na DP.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *